Algemene vragen
Is er een prijsverschil tussen de prijzen in de winkel en de webshop?
Onze prijzen zijn consistent, zowel in de fysieke winkel als in onze webshop. We streven ernaar om u overal dezelfde eerlijke prijs aan te bieden. Eventuele acties of kortingen communiceren we helder en gelden meestal voor beide kanalen, tenzij anders aangegeven.
Hoe nauwkeurig zijn de foto’s op de website?
Wij investeren veel in professionele productfotografie in onze eigen fotostudio, zodat u een zo realistisch mogelijk beeld krijgt van onze kinderschoenen en accessoires. Normaal gezien mogen er geen grote kleurafwijkingen optreden, maar houd er rekening mee dat kleuren op beeldschermen licht kunnen verschillen door instellingen en schermtypes. We zorgen er daarom voor dat de afbeeldingen nauwkeurig zijn en een eerlijk beeld geven van het product, zodat u een goede keuze kunt maken.
Krijg ik een kortingsbon als ik online een bestelling doe?
Bij online bestellingen worden geen kortingsbonnen meegegeven. Kortingsbonnen worden uitsluitend verstrekt bij aankopen in onze fysieke winkel. Ook bij omruilingen in de winkel ontvangt u geen kortingsbon.
Kan ik mijn gezinsbondkaart gebruiken in de online winkel?
Helaas is het niet mogelijk om uw gezinsbondkaart online te gebruiken. De voordelen en spaarpunten van de gezinsbondkaart gelden alleen voor aankopen in onze fysieke winkel.
Wat als schoenen niet meer in voorraad zijn?
Junior Steps verkoopt vooral exclusieve kinderschoenmerken, waarbij nabestellingen soms niet mogelijk zijn. Daarnaast krijgt de fysieke winkel voorrang op onze online bestellingen. Hierdoor kan het voorkomen dat een product online besteld wordt maar ondertussen in de winkel verkocht is. We doen ons best om dit te voorkomen. Mocht dit toch gebeuren, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op via e-mail en storten wij het betaalde bedrag volledig terug.
Kan ik een artikel terugzenden?
Ja, je kan artikelen binnen 14 dagen na levering terugsturen, mits ze in originele staat en verpakking zijn, inclusief alle toebehoren en bestelbon. Retourneren kan via Bpost of gratis in onze winkel.
Meld je retour aan via ons retourportaal, dan ontvang je een retourlabel in je mailbox die je kan afprinten. De terugbetaling (excl. initiële verzendkosten) gebeurt binnen 7 werkdagen na ontvangst en controle van het product.
Voor alle details en voorwaarden verwijzen we je graag naar ons volledige Retourbeleid.
Er ontbreekt een artikel in mijn bestelling?
Neem binnen 7 dagen na ontvangst contact op met onze klantendienst via info@juniorsteps.be of telefonisch op +32 (0)11 81 66 79. Vermeld uw bestelnummer, het productnummer en het probleem, dan helpen we u zo snel mogelijk.
Er is iets mis met een artikel van mijn bestelling, wat moet ik doen?
Onze producten ondergaan strenge kwaliteitscontroles voor verzending. Mocht er toch een defect zijn, neem dan direct contact op met onze klantendienst via info@juniorsteps.be of telefoon +32 (0)11 81 66 79. Vermeld duidelijk het bestelnummer, productnummer en een omschrijving van het probleem. We zorgen ervoor dat het zo snel mogelijk wordt opgelost.
Hoe kan ik de juiste maat kiezen voor kinderschoenen?
We bieden een handige maattabel aan op onze website, inclusief een video-uitleg over het meten van de voetjes van uw kind. Het correct meten zorgt voor optimaal comfort en een goede pasvorm. Bij twijfel kunt u ook contact opnemen voor advies.
Hoe moet je de voeten meten? + maattabel
Hoe lang duurt de levering?
De levertijd bedraagt meestal 2-5 werkdagen binnen België. Bij hoge vraag of speciale bestellingen kan het iets langer duren, maar we houden u altijd op de hoogte via e-mail. Verzendingen naar het buitenland kunnen iets meer tijd kosten.
Welke betaalmethodes worden geaccepteerd?
In onze webshop kan je veilig betalen met Bancontact, kredietkaart, KBC/CBC Betaalknop, Belfius Pay Button en iDEAL. Alle betalingen verlopen via beveiligde kanalen voor jouw veiligheid en gemak.
Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
We raden je aan om wijzigingen of annuleringen zo snel mogelijk door te geven via onze klantendienst. Zodra een bestelling verwerkt is, kunnen we deze meestal niet meer aanpassen. Hoe sneller je ons contacteert via e-mail info@juniorsteps.be of telefonisch +32 (0)11 81 66 79, hoe groter de kans dat we jouw bestelling nog kunnen wijzigen of annuleren.


